Kyk ek is al so gatvol as iemand waag om op n visv

Dafish wrote:
Ag ou Vaaldamme
Eks bly om te sien jou best catch is n 8,5Kg Vet Japsnese Uitheemse vis. Vir daai vis om jou Best catch te word het daar n paar mense besluit om fish care toe tepas en hom veilig terug in die dam te sit sodat jy hom eendag kan vang en mee te spog. Well done aan daai hengelaars.

Ek dink as hengelaars dieselfde fish care toepas met ons inheemse visse sal daar verseker meer gewees het. Gaan kyk maar oor naweke by damme soos Loskop en Arabie. Elke liewe kurper word gelaai. Om wat mee te maak? Daai damme is nie meer dieselfde as jare gelede nie

Ek pas fish care toe op al wat n vis is wat ek vang. Met die hoop dat iemand na my die selfde pret kan he.

Dalk moet die Vet Japsnese Uitheemse vis hengelaars almal bietjie leer van Fish Care.

Well done manne ek sien die as n kompliment vir ons.

Mense van al jare voor daar iets soos spesiehengel of fishcare was, groot visse. Daai met baie basiese skepnette of sommer met hand uitgehaal of oor grond uitgesleep. Daar was nie landing mats en sulke goed nie. En steeds het die visse gegroei en ons het hulle aanhou vang.

So wat is jou punt? Of wou jy maar net iets kom se? As jy dalk volgende keer mooi lees sal jy sien die onderwerp gaan nie oor mens moet maar die visse vermoor nie, dit gaan oor mense wat kla as visse op grond gras gesit word of in die lug gehou word vir fotos, maar hulle self, doen ook goed wat nie goed is vir die visse nie.
So as jy kan bewys dat alles wat jy doen as jy visvang, voordelig is vir die vis of ten minste nie nadelig is is, wys ons, anders bly maar stil oor fishcare.

Dafish

New member
Ou Vaaldamme
Ek hoop jy kry waarna jy soek. As jy ooit weer te doen kry met die manne wat praat oor fish care, vra hom sommer om jou te help jou PB verbeter dan sal jy ook die gevoel kry as daai vis weg swem nadat jy hom reg behandel het.

Jy moet n pragtige naweek he.

Ou Dofush, dankie man. Weereens as jy beter lees, sal jy sien ek het al groter vis gevang by hierdie spesie damme, wat soos geblikte leeujag is. Ek beskou dit nie as my pb nie. Daai spog oor geblikte vetgevoerde vis los ek vir outjies soos jy

biohazard

New member
Jean Claude Vaaldamme wrote:
Kyk ek is al so gatvol as iemand waag om op n visvang forum of facebook, n foto van sy vis plaas en behoede hom hy hou dalk die vis meer as 30cm bo die grond vas of daar is dalk n grassie of bietjie grond op die vis. Pappie dan kom spring daai spesie smesie outjies daar uit en skree Carp care soos n ses jarige voor die snoepie.

So graag wil ek net so paar goedjies noem vir bespreking en dalk oorweging voor jy volgende keer vir iemand iets wil toesnou.

Kom ons begin sommer by hulle benaming vir die "sport". Spesiehengel? WTF? Onder spesie verstaan ek verskillende spesies word geteiken. As jy net kyk hoe vet indringer vis(karp) jy kan vang, los dan maar die fancy naampies en noem jou sport by die naam..... Vet Japsnese uitheemse vis hengel en vertroetel.
Ek meen is jy nie veronderstel om uitheemse vis uit te haal en dood te maak nie? Is dit nie meer n wet nie? Maar nou moet ons hulle vertroetel en n pleister plak as hy dalk bloei. Wat se skade doen daai vis wat jy so vertroetel en beskerm aan die habitat van ons inheemse spesies? Maar daar word heeldag geskree Carp care?

Nou kom ons vat die beginsel dat ons moet kyk na ons ou karpies en hulle soos goud behandel. Ek sien sommige van die spesie kompetisies kan jy tot 400kg voer ingooi. Huh? Wat de hel gaan gebeur as elke deelnemer 400kg voer ingooi? Word sogenaamde Carp care of fishcare toegepas? Is daar ooit studies gedoen oor inpak op water, ander spesies en self op die karp, as daar so baie voer heeldag in damme geggooi word. En ja dit is nie net kompetisies nie, ek hou hierdie manne dop lang die water, hoe baie voer hulle links en regs deesdae in al ons damme gaan strooi.
En dan praat ons nie eers van al die onnatuurlike goed wat n hierdie voer gegooi word nie. Elke ou kan sy eie boillies maak en enig ding daarin gooi wat nooit natuurlik naby die dam en in die vis se voeding sou gekom het nie, maar hulle skree Carp care?

Kyk net die fotos van die rekord karpe, die goed se maag is so dik gevreet, hulle kan seker skaars meer swem. Carp care? Daai fotos sien jy net agv van spesiehengel wat tonne voer gooi. Net soos jou dokter jou gaan vertel jy gaan nie lank lewe as jy so dik is nie, so gaan jou veearts ook se jou hond gaan nie lank lewe nie en ook baie ander probleme ontwikkel, so ook enige ander dier/vis. Maar hulle skree Carp care?

Dan praat ons nie eers van die plastiek mielies, polstyrene en ander goed wat in die pop up boillies ens gesit word nie, Carp care?

Kyk en as jy nou meer belaglikheid wil sien oor hierdie sogenaamde sport, gaan bietjie na hierdie spesie damme toe. Ek was nou al by twee. Sulke selfgemaakte dammetjies kleiner as n rugbyveld soms sommer halwe rugbyveld. Dan vertel jy al jou pelle jy het n 18kg karp gevang. Maar jy vertel hulle nie dis n klug nie. Dat dit n klomp vetgevoerde visse is, presies dieselfde as geblikte leeus. Ek het n 12kg uitgetrek by een van die plekke en hy het minder baklei as n 2kg vissie in die rivier, jy sleep net die ding uit, neem n foto en sit terug dat die volgende ou hom maar kap. Wie fool jy? Is dit wat jy n sport noem? Is dit iets om oor trots te wees?

Kyk gun elke ou sy plesiertjie, maar hou op om hoogheilig te probeer wees, jy doen dalk meer skade aan die vissie as die ou wat hom op die gras neersit.

so i know this is a bit late, and the picture in question is of a well known angler in cape town. trust me, he used every precaution with that fish, even the mat that is mising that you bitching about, i would get the orrect info before blasting someone and actually using their picture. just my two cents of you trying to name and shame. that fish was also caught at pvt waters. the care for the fish was done most probably better than you would

Rooibok

New member
Jean Claude Vaaldamme wrote:
Ou Dofush, dankie man. Weereens as jy beter lees, sal jy sien ek het al groter vis gevang by hierdie spesie damme, wat soos geblikte leeujag is. Ek beskou dit nie as my pb nie. Daai spog oor geblikte vetgevoerde vis los ek vir outjies soos jy

Post bietjie n foto van die groot vis _seal1_

biohazard wrote:
so i know this is a bit late, and the picture in question is of a well known angler in cape town. trust me, he used every precaution with that fish, even the mat that is mising that you bitching about, i would get the orrect info before blasting someone and actually using their picture. just my two cents of you trying to name and shame. that fish was also caught at pvt waters. the care for the fish was done most probably better than you would
Maybe get someone to translate for you. I did not say one thing about the angler or the fishcare he participates in. I used the photo as an example of how overweight and unhealthy fish look from over feeding/ and maybe not an proper diet.

MadCarper

Sealiner
Jinne maar ek het nou lekker gelag vir die comments in hierdie post.

Ou Vaaldamme, mens hoef net die eerste 3 line van jou oorspronklike post te lees om te sien jy het n kwaai probleem met spesie karp hengelaars en hoe ons dinge doen... Ek glo nie daar is enige iets wat ons kan se om jou van opinnie te laat verander nie.

Maar vir interessantheid, hiers n paar goedjies...
1. Die frase "spesie karp hengel" is maar net om te onderskei tussen die styl hengel wat ons doen in vergelyking met papgooi of tempo hengel wat heeltemal anders gedoen word as die europese styl van hengel wat ons doen. En om eerlik te wees die woord "spesie" is maar n afrikaanse woord wat mense begin gebruik het, en is verkeerd, want dit beteken nie "specimen" nie. n Specimen beteken n goeie voorbeeld van n sekere vis, dier of plant... Ekt jare terug al gese dis beter om te se "big carp angling" want dit is eintlik wat ons doen.

2. Die wet oor karp laat toe dat visse wel vrygelaat mag word in damme, maar daar is spesifieke riviere wat deur natuurbewaring geidentifiseer was waar karp nie teruggesit mag word nie. So nee, ons hoef nie die karp dood te maak nie! Die varswater hengel bodies het daarvoor geveg toe die nuwe wette voorgestel was.

3. Nee om te se karp doen skade aan inheemse spesies etc is n veralgemening. Kyk dieper as dit. Enige vis spesie wat n dam wel krities oorbevolg sal beslis n impak he. Nou gaan kyk by baie damme waar groot karp gereeld gevang word en jy sal sien dat hulle in harmonie lewe met baie ander spesies. Ongelukkig in damme waar daar te veel is is daar wel probleme. Net soos meer en meer damme waar babers oorbevolk is...

4. Duidelik weet jy niks van boilies en wat dit behels nie. So ek gaan nie eers probeer nie. Maar oor die 400kg voer, ek twyfel of 99% van hengelaars so aangaan nie. Dis beslis in die minderheid.

5. Waar jy uitkom met dat ons karp plastiek en polystirene ens lat eet weet net jy. Niemand "voer" karp met plastiek dinge nie, dit word gebruik as hoek aas. In al my jare hengel het ek nog nooit n plastiek aas verloor van my haarstrop af nie. Daai karp sal moet suig dat sy poephol induik om daai ding af te kry! En selfs al sou die vis so n stukkie plastiek insluk sal dit inelkgeval weer netso uitgeskyt word. Ekt al baie gesien wat karps uitskyt na hy n ruk in n carpsack was, en dit sluit klippies, stukke mossel skulp ens in... So ek dink jy stelling is weereens verkeerd en oningelig.

6. Nee, nie alle damme is klein "selfgemaakte" dammetjies waar ons hengel nie. Meeste damme is natuurlik en baie is baie groter as n "halwe rugbyveld". So jy praat bietjie strooi ne?

7. Die "canned fishing" verskoning is al oud soos die berge en is so ver van die waarheid af ook. Ek kan jou na verskeie damme te vat waar jy dood eenvoudig niks sal vang nie, nevermind n 18kg wat jy kamtig "uitsleep" nie. Kleiner damme is oor die algemeen baie moeiliker om te hengel. Jy se jyt n 12kg gehaak maar jou profile se jou pb is 8.5kg... Laat mens wonder ne. En as dit so maklik was om n 18kg karp te van dan moet jou beste vangs mos baie groter wees?

Om net sommer te veralgemeen en dan sonder feite ook, is onnodig. Jy se self "gun elke ou sy plesier" ... nouja, gun ons dit ook. :)

Ou Madcraper, dankie vir die post.
Ek vind U twede laaste sin baie interresant(lees amusant).
"Om net sommer te veralgemeen en dan sonder feite ook, is onnodig."

Graag wil ek net vir U n pàar dinge uitwys op U punte wat U noem.

1. Ek sien U stem saam met my oor de punt, so ons hoef nie verder dit bespreek.

2. Hier is U stelling ook wyd. U kan nie n stelling maak, " nee ons hoef nie die karpe dood te maqk nie", as U net in die vorige sin U self weerspreek dat dit by sekere plekke wel gedoen moet word en ander nie.

3. Jy sien hier begin ek nou U "feite" te bevraagteken. U feite behels soos dit vir my lyk U eie opinie, want U het n karp en n geelvis langs mekaar sien swem in harmonie, nogal, en so in die veeby swem, beleef hulle n oomblik van bromance en highfive met die vinne, in harmonie natuurlik.
Ek sal dit volgende keer waardeer as U, U feite vergesel deur n studie wat gedoen is deur n aanvaarbare instituut. Nie U en U kammofleur genoot se vissermanstories nie.

4. Weereens betwyfel ek U feite en so genaamde kennis, sonder enige verwysinsg. Ek kan vir U "spesie" kompetisies se reels copy en paste as U twyfel in die 400kg. Dus is dit n feit, niemand het gese elke ou doen dit nie, maar nog n feit is dat daar niks is wat elke ou keer om dit te doen nie.

5. Ek kry dejavu oor U en e U kamofleur genoot se stories. Enige logiese persoon sou seker aanneem dat nie dit in hulle voer gaan gebruik, want dit gaan net dryf en wegspoel van die voermaakplek. Verder korrigeer U, U eie "feite" weereens in dieselfde paragraaf. Ek gaan nou nie hier opstelle skryf nie oor alles, net een punt. As U regtig wil vertel dat niemand ooit n strop verloor, vashaak en goed vqn stroppe afkom. Dan betwyfel ek weereens hierdie sogenaamde feite waarvan U my vertel. Ek soek hard na die feite, maar ek moet se dit is soos om n spesie ou raak te sien omnder sy camou gazebo, na n ruk gee mens op.

6. Soos ek gese het ek was by twee, en dit is wat ek gesien het. Ek is seker die gemiddelde ou op straat, sal darem nie dink dat ek dink elke dam is so klein nie. Maar as ek moet raai(ander as U raai/feite) sal ek raai die meerderheid is so.

7. Ek sien U verwar, vis wat oorgevoed en oorvreet is en nie vandag wil byt nie, met visse wat nie n geveg opsit nie. Dit sit ongelukkig nie in my intellektuele veemoens om dit beter te verduidelik as in my eerste skrywe nie. So my eingste advies aan U sal wees om dit so paar keer weer te gaan lees, dalk een of twee keer ook uitskryf.

Ditto vir die stukkie oor gun elke ou sy plesiertjie, want die was eintlik die groter onderwerp van die hele bespreking. Ek vertrou au sal dit ook weer gaan oplees.

Ek dank U
en U kamofleur genote.

buchi

Member
Ek sê dit al vir jare lank en stem saam met die eerste kommentaar.  Daar word hopeloos te min klem gelê op ons inheemse visspesies en te veel klem op uitheemse spesies soos karp en swartbaars.  Dit is ironies dat daar "carpcare kits" en 'n vismatras om die vis op te plaas vir visspesies soos karp is, maar die inheemse spesies soos kurpers word by die duisende uitgehaal en vernietig deur plaaslike hengelaars. (verlagemeen nie maar beklemtoon net die ironie) Die karp wat die water troebel maak en die bodem vernietig en dan nou neste van kurpers vernietig en die swartbaars wat alles voor sy aangesig opvreet en beide is uitheems, maar daar word soveel klem gelê op albei.  Ek gun almal hulle hengelgenot op die manier wat vir hom of haar die lekkerste is, maar gun dit ook nou vir my deur al daardie uitheemse spesies soos karp en swartbaars wat die inheemse spesies (wat ek so graag wil vang)vernietig, uit te haal asb.  Gaan tel asb hoeveel fotos van karp word in tydskrifte geplaas, mense dit is te veel.  Waar is die menigte artikels oor al ons Geelvisspesies, kurpers, moddervis ens.  Ek soek so graag 'n artikel en fotos oor die perslyfmoddervis (Labeo Congoro) maar nee die tydskrifte sal veel eerder weer klem lê op swartbaars en karp, meeste mense het in elkeval seker nog nie eers van die spesie gehoor nie (ja mense dit is inheems)  Enige iets wat uitheems is moet vernietig word, hetsy vis, plant, boom ens anderste veroorsaak dit 'n wanbalans in die natuur.

Mense kyk na die groter prentjie en kyk na bewaring asb.

:cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool:

buchi

Member
Madcarper ek stem saam met jou.  Karp lewe in absolute harmonie juis omdat daar nie meer baie inheemse visspesies oor is nie, ek sou ook in harmonie gelewe het as ek in 'n stelsel is waar ek omtrent die enigste spesie is. So dan kan jy seker ook sê inheemse visse lewe in harmonie saam met swartbaars.  Jy kan nie in harmonie saamleef met enige uitheemse spesie nie dit is heeltemal 'n verkeerde stelling wat jy daar maak.  Dit kom neer op kompetisie in die natuur.  Kompetisie vir spasie, kompetisie vir voedsel ens.  Miskien moet julle manne gaan kyk na die groter prentjie en dalk met die kundiges gesels oor die skade wat uitheemse visse aanrig.  Sodra 'n uitheemse spesie in 'n waterstelsel geplaas word is die stelsel in 'n oogwink uit balans uit.

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:

HennieB

Sealiner
Persoonlik dink ek besoedeling het 'n baie groter impak op inheemse vis soos kurper en geelvis as wat karp al ooit gehad het, kyk maar na damme soos Harties of Roodeplaat.

Wat die verwydering van kurpers betref dink ek die skuldige partye is meestal die ouens wat spesifiek kurpers teiken.

Almal kan maar "fish care" toepas as hulle van plan is om vis weer terug te plaas, ongeag die spesie wat geteiken word.

Fishpaste

Sealiner
HennieB wrote:
Persoonlik dink ek besoedeling het 'n baie groter impak op inheemse vis soos kurper en geelvis as wat karp al ooit gehad het, kyk maar na damme soos Harties of Roodeplaat.

Wat die verwydering van kurpers betref dink ek die skuldige partye is meestal die ouens wat spesifiek kurpers teiken.

Almal kan maar "fish care" toepas as hulle van plan is om vis weer terug te plaas, ongeag die spesie wat geteiken word.
((goodp_

buchi

Member
Ja daar is baie redes wat bydrae tot die bedreiging van inheemse visspesies in ons land en ek stem saam dat besoedeling n groot impak het.  Maar die punt is, watter faktore dra alles by tot die bedreiging van inheemse spesies en dat uitheemse spesies soos karp, swartbaars, nylkurpers, graskarps almal 'n impak het op die natuur.  Ek sê weereens gaan kyk net in die tydskrifte en jy sal sien dat sekerlik omtrent negentig persent van die tydskrif fotos in het van karp.  Dit alleen is vir my net 'n teken dat die natuur heeltemal uit balans uit is en dat dit net soos swartbaars absoluut wonderlik aangepas het in ons waterstelsels. Enige indringer vis het 'n negatiewe impak op die natuur wat veroorsaak dat inheemse vis daar onder ly.  Baie hengelaars sal verkeerdelik redeneer dat sekere inheemse visspesies aangepas het saam het uitheemse spesies, maar ongelukkig is dit nie die geval nie en kan jy onder geen omstandighede so 'n stelling maak nie want indien dit so was sou jy baie meer inheemse vis in sekere waterstelsels gehad het of dan nou kon vang het en dit is defintief nie die geval nie.  ONTHOU ALLES IN DIE NATUUR GAAN OOR KOMPETISIE.  Faktore soos besoedeling, die mens en dan nou uitheemse vis het 'n impak op die natuur daarom is dit my plig om te doen wat ek nie noodwendig kan nie maar wat ek MOET deur onder andere uitheemse visspesies uit te haal, of nie te besoedel nie, of onwettige nettery te stop deur dit moontlik te rapporteer of wat ook al om die voortbestaan van ons vis te laat plaasvind.

:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)