Yellows on the vaal

basslover

Senior Member
so me and a friend went to the vaal and started with some dry flying, the wind was howling and then we decided too, go and do some nymphing in the stream, this was my first time nymphing in the streams and man was this fun!

The weather couldve been better but you need to take what you get.
Barend caught the two biggest fish for the day, I wanted to break my PB, but this didnt happen, maybe next time...hehehe...
Heres some pics enjoy.

Attachments

• IMGP0908 (Large).JPG
    IMGP0908 (Large).JPG
    43.8 KB · Views: 277

basslover

Senior Member
Barend with a nice fish taken on a nymph, he had a massive fight and a couple of dips under the water...

Attachments

• IMGP0910 (Large).JPG
    IMGP0910 (Large).JPG
    45.7 KB · Views: 275

basslover

Senior Member
hehehehe....So that we can look like clowns::jesthehehe...jokes...so that the sun doesnt scortch us:::S....we just pulled it of so that you can see our faces...i hate sunblock...so id rather get dressed, like on these pics...lol...but i dont fish like this all the time, need to get some sun on your skin...
Sorry forgot to post the other pics...will post it later.:fbash

camstaude

Senior Member
Where abouts did you catch these? AM keen to do some yellow fishing but have never done it before. Just the standard flyfishig.

Monster

Senior Member
Basslover

Gaan sondag bietjie gaan vir geelvis, dit is die eerste keer so ek kan al die advies gebruik wat julle het. Wat gebruik jy hoe lyk jy nymph setup. Van jy een vlieg of twee, drie? Watter vliee?

Poenskop

Senior Member
Die water is 'n bietjie hoog op die oomblik. Jy gaan sukkel om in die stroom te staan of om jou vliee af te kry. Ek sou dit nog so week of twee gee voor jy die strome aandurf.

Poenskop

Senior Member
In daardie geval. Kry vir jou 'n paar P.T.N's, groen rockworms en 'n paar caddis vliee. Ek gebruik 2 of drie vliee. Bind die swaarste vlieg eerste aan die lyn. Maak 'n stuk lyn aan die bend van die eerste vlieg vas en bind die volgende vlieg so 10-15cm agter die eerste vlieg vas. jy kan later nog 'n vlieg aan die tweede vlieg bind.

Monster

Senior Member
Dankie Man, dit gaan baie help. Wat is 'n PNT? ken nie die vlieg nie, die rockworms ens bind ek sommer self.

basslover

Senior Member
Sorry monster ek lees baie min die threads...eks maar nog 'n beginner in die geelvis area, maar ek glo die ander manne kan jou goed help!!