[font="comic sans ms"]Ek woon nou 3 jaar langs die

Frikkie Gariep

New member
Hier by Oviston is maklim 10 km of meer oewer  om te hengel maar die probleem is dit is natuur reservaat en daar mag nie oornag gehengel word nie

naafty

New member
Enigma

I fish the Modder River just outside Bloemfontein and although our spot does include a few deep channels in the swim I have not yet swam it myself to determine depth.

I am referring to your post on the dam depth where the big brutes hold sanctuary. How does the depth en temperature differ with regard to rivers?

Your opinion would be appreciated.

Fanie

Sealiner
Toe ons die Gariep dam gehengel het was dit in Desember en daai water was onder twee duim koud. Die temperatuur en son was so warm ons het verskeie knalle gehoor soos die klippe ontplof het.

My vroulike instink het ook vir my gese daar moet monsters in wees, maar die opbrengs was maar pieperig.

Die grootste babers wat ons gekry het was so 6kg, en die karpies seker so 2kg, ons het geen ander vis in die dam self gekry nie.

In teenstelling met die dam, het die Oranje rivier weer alles opgelewer, babers, mooi moddervis, grootbek geelvis ens.

Ek dink die probleem is dat omdat die dam so diep is (ons het om en by 80m party plekker gesien op die fish finder) bly die water so koud en is min van die water aan die son blootgestel. Die water word dus nooit rerig warm genoeg nie. As ek reg onthou was die hoogste temperatuur in die vlak baaitjies 22oC gewees.

Onder 'n sekere temperatuur sal vis ophou funksioneer, amper soos hier by ons in die winter as dit so vrek koud is. Die vis eet nie en jy vang ook omtrent niks nie.

Die oewer gedeeltes wat wel bietjie warmer word in die dag in die son sal elke aand vinnig afkoel na die res van die water se temperatuur.

Ek sou se as mens die Gariep dam in 'n hengel paradys wil omskep moet daar miskien gekyk word na 'n sportvis wat in koue water aard.

naafty

New member
Fanie

Wat gebruik mens om Geelvis te haak? Die Modderrivier by ons vloei omtrent glad nie. Sal daar Geelvis wees?

Fanie

Sealiner
Daar sal geelvis wees. Mens gebruik 'n hoek om geelvis mee te hak :-D

Onthou geelvis is jagters, hulle sal instinktief 'n gogga of verdwaalde klein vissie in die water skraap.

Hulle hou van plekke waar hulle prooi kan voorle, soos net na 'n stroomvesnelling waar hulle bv agter 'n klip kan watertrap tot iets verby hulle spoel, so waar die water vinnig vloei sal jy meer van hulle kry. Self skole of dit lyk soms so.

In stil water, mmmmm.... hulle sal dalk daar deur swem per geleentheid, maar sal maar yl wees. Die grootbek geles swem dikwels soggens vroeg teen die oewer af, sy rugvin steel soms soos 'n haai s'n uit die water op soek na kos.

Meeste ouens jaag die geles weg nog voor hy die eerste gooi gemaak het. Geelvisse sien uitsondelik goed, so as jy 'n beter kans wil he om een te vang moet hy nie eers weet jy's daar nie.

Onthou die ligbreking in die water is tot die vis se voordeel, so teen die tyd wat jy hom kan sien het hy jou al laaaaankal gesien.

Onthou ook die lig is agter jou, so die vis sien jou makliker as wat jy hom sien. Dis soos om deur 'n kantgordyn na buite te kyk, jy kan uit sien, maar die ou buite kan nie in sien nie.

Baie ouens het al gedink ek is kens omdat ek 'n stukkie oewer bekruip, maar heel dikwels beloon die resultate. Onthou visse is altyd waaksaam en hou die water bo dop, dis tog waar meeste van die gevaar, en hulle kos vandaan kom.

Foto van Pieter (aka Pine) met 'n Grootbek geelvis wat hy onder 'n boom gevang het.  Hy't die gooi en alles mooi uitgewerk om die kunsaas te kon kry waar hy wou.  Werk as mens soms effe meer versigtig is.

Attachments

• GB Geelvis.jpg
    GB Geelvis.jpg
    53.1 KB · Views: 86

naafty

New member
Fanie

Dan gaan ek dadelik vir my hoeke koop:) Dis dalk my probleem haha

Thanks vir die inligting. Nog is vraag. Die laaste 3 Saterdae het vis deurentyd die wateroppervlak gebreek. Helse gespat gemaak en soms was dit groot doed. Is daar spesifieke spesies wat hierdie gedrag openbaar of wat is dit?

Ek kan nie sien nie.

Fanie

Sealiner
Thanks vir die inligting. Nog is vraag. Die laaste 3 Saterdae het vis deurentyd die wateroppervlak gebreek. Helse gespat gemaak en soms was dit groot doed. Is daar spesifieke spesies wat hierdie gedrag openbaar of wat is dit?

Hulle probeer uitspring en wegkom, hulle is bang vir die grootes onder ! :-D

Jy's veronderstel om maklike vrae te vra.

As daar muggies op die water oppervlak kom sit kan dit dalk wees dat hulle die muggies (of vliegmiere/rysmiere) probeer vang.

Mens sien gewoonlik vroeg oggend en laat middig baie meer aktiviteit, moonlik omdat hulle dan wil voer, kan ook wees omdat hulle meer sigbaar is dan, die wind is bietjie stiller dan gewoonlik.

As daar baie suurstof in die water is dink ek is die vis meer energiek, en die oppervlak water het natuurlik meer suurstof geinduseer as laer of. Ek weet nie of hulle die meer suurstofryke bo-water meer geniet as die water laer af nie.

Ek het karp al gesien wat dood luiters net rondswem, en dan ewe skielik vet gee en uitspring. Dalk is dit net 'n sensasie wat hulle ondervind om dit te doen.

Wie weet, hulle wil dalk net kyk waaaar in die dam of rivier hulle is... :-D

Fanie

Sealiner
Hier's een van Gariep se babers. Ek dink sy oe is so rooi - nee nie van al die drink nie - ek dink dis van die huil omdat daai water so blerrie koud is :-D

Attachments

• Gariep Baber.jpg
    Gariep Baber.jpg
    66.9 KB · Views: 81

JONOMO

New member
Hi there fish a bit in the gariep region.Also found alot of "medium sized" carp coming out of gariep.I also believe in feeding long before and possibly getting the fish accustomed to boilies etc.I have also wondered about the extreme cold winters we have in this part of the world.I know in europe the fish are fed during winter seasons thought this may effect the size of the fish we keep pulling out due to their slow metabolism during lengthy cold karoo winters.
I often fish lower in the orange (doornkloof seekoei rivier)with slightly better results .
I also believe that their are monsters just the question is where and how to get them on.
Have not seen a carp bigger than 8kg come out to date.