Morning gentz....im just curious whether wonder wo

TOE 007

Sealiner
@ JEAN , i have seen the same type of baits in overseas fishing mags , if i am not mistaken from Aus too , i have seen the Sards too , must admit i will give the worms ago , are you planning on bringing in other products like these ???

Bliksem

Senior Member
flippy wrote:
20k a kilo yeesh...:fishn
@ R60.00 for 3 g..... I, in fact weight them; as packed: 9g, emptied (contents) 2g;...... might have been 3g. There were no weighing standard to compare the "as bought" weight as the packaging only stipulates a "min. of dry weight = 3g".

Edit: the same packet as in post 44 emptied and photographed...

Attachments

• Dynabait weight.jpg
    Dynabait weight.jpg
    32.9 KB · Views: 765

flippy

Sealiner
some comp guys had some success, whether fish were feeding freely or not dunno, but did produce some pulls and catches...

Carlic Bait

Sealiner
Ek het sopas van M/bos af teruggekeer nadat ek en 2 maats die wonderwurm grawe aangevat het.Ek belowe julle ek sal maar die R60.00 vir die ingevoerdes volgende keer uithaal,my vingers is vir die volgende week of langer m/toe.Snaaks genoeg ek het bloed sien loop maar niks gevoel nie en gedink die MANNE wat oor die grawe kla is maar papbroekke,maar ek belowe toe ek ophou grawe toe tree die pyn in en toe ek my fingers beloer en die skade sien ,weet ek hier kom eina en dit raak net seerder hoe langer ek uit die water is.Dit was my eerste keer om die WONDERWURM te grawe maar ook laaste.As die vis nie op ander aas wil byt nie beskou ek hulle maar as RELEASED.Ek is op die oomblik so vol pyn en ou OLOF wil nie help nie en VROULIEF lag net met "ja jy wil mos"terg sy ook nog.

alwyn

Senior Member
Carlic Bait wrote:
Ek het sopas van M/bos af teruggekeer nadat ek en 2 maats die wonderwurm grawe aangevat het.Ek belowe julle ek sal maar die R60.00 vir die ingevoerdes volgende keer uithaal,my vingers is vir die volgende week of langer m/toe.Snaaks genoeg ek het bloed sien loop maar niks gevoel nie en gedink die MANNE wat oor die grawe kla is maar papbroekke,maar ek belowe toe ek ophou grawe toe tree die pyn in en toe ek my fingers beloer en die skade sien ,weet ek hier kom eina en dit raak net seerder hoe langer ek uit die water is.Dit was my eerste keer om die WONDERWURM te grawe maar ook laaste.As die vis nie op ander aas wil byt nie beskou ek hulle maar as RELEASED.Ek is op die oomblik so vol pyn en ou OLOF wil nie help nie en VROULIEF lag net met "ja jy wil mos"terg sy ook nog.
Ek het dit al n paar keer drie dae in n ry gedoen, jy weet later nie meer hoe om die klippe uit die gat te haal nie maar elke keer as jy n groot wurm sien dan kry jy nuwe moed en bokkoors, ek gebruik nou tuin handskoene as ek die gat begin maak,maar later moet jy dit maar uittrek anders voel jy nie die wurm nie. sterkte en hou die sout maar weg van jou hande:cry1:cry1

Carlic Bait

Sealiner
En ek dag die sout help vir die eina.Maar nou ja ek gaan die "down under" trick try om van die wurms droog te maak.dink klaar R60.00 vir ongeveer 3 gram is bietjie styf vir n pensioenaris,as my trick werk is daar enige offers?----he-he.
eina vingers maar ek voel al hoe groei my pensioen pakkie.Teen ongeveer R60.00 vir 3gram gaan ek dalk net weer op pensioen oor n jaar ,hoes daai? dalk koop ek dan olof by die kas en nie by die bottie nie.

syler

Member
Bought 2 packs & not really impressed by it - So difficult to put onto hook - breaking -although i left it for 30 mins in water  or maybe im just doing it wrong -

any else had any luck with it ?

At Last

Senior Member
I saw some of these worms over the w/end, I think the price is a RIP OFF, someone is trying to make a quick Buk, I would rather pump or dig for my own, the packets are so small with about 8 worm in a packet, not worth the price, my 2c

At Last

Senior Member
My friend who was using the worm also had a problem keeping the worm on his hook, resorted to using a piece of white mussel to keep the worm on the hook, still do not think it is worth the price you have to pay.

Frikvermeulen

New member
happy angling and leave the nasty comments chaps! if you like it you like it, if u dont u dont!!! i see jean's point and deffinatly a place for it in the market!!

Angus

Sealiner
I for one would appreciate any feedback...positive or negative. " An informed consumer is a happy consumer"

tsp

New member
Have to agree with Angus here. k@k comments are most welcome, as Jean said, "the product is still in the process of market research"; so I would like to read the good the bad and the ugly before I buy. After enough reviews I will try it myself as i'm not lazy to collect my own bait and prefer to stick to the proven stuff before possibly wasting money.

alwyn

Senior Member
syler wrote:
Bought 2 packs & not really impressed by it - So difficult to put onto hook - breaking -although i left it for 30 mins in water  or maybe im just doing it wrong -

any else had any luck with it ?
Try soaking it in freshwater, it rehydrates quicker than in seawater.

vannie

New member
hey guys just letting you know...the dried bloodworm and moonshine is also sold at tuckers tackle, i havent heard much about how great it is just yet