Katrol se invloed op casting afstand

Brakkanjan

Senior Member
Yes manne

1) Ek wil graag weet of die maak van 'n katrol 'n invloed gaan he op die afstand wat  jy gaan kry.

Ek verwys nou glad nie die lyn se dikte of hoe vol die spoel is nie, spesifiek die maak.

2) Cast jy verder met 'n centrepin as met 'n baitrunner?

Ek is sommer maar net nuuskierig ;)

Simen

Sealiner
Brakkanjan ek gaan 'n kans waag en jou antwoord want ek dink dieselfde reels op katrolle geld vir vars sowel as soutwater.

Ja die maak van 'n katrol speel beslis 'n rol.

gebruik die voorbeeld

neem 2 identiese grootte baitrunners( 2 verskillende make), laai altwee met dieselfde dikte lyn, selfde stok, selfde gewig ens alles dieselfde.

Nou sal mens se jy behoort dieselfde afstand met altwee te kry.

Nee, bestudeer nou die katrol (vergeet bearings, ratios ens - ons praat gooi), kyk na die spoel,

Is die hoek waarmee die lyn die spoel verlaat dieselfde (taper) --- hoe skerper die hoek hoe minder wrywing teen die spoel rand

Is die lengte van die katrol "mount' dieselfde lengte as die ander. -- maak 'n verskil hoe egalig die lyn die eerste oog van die stok bereik - wrywing

Is die een spoel se rand so glad soos die ander--- weereens wrywing

Rol die een katrol die lyn so gelyk op as die ander -- hoe gladder die lyn die spoel verlaat hoe minder die wrywing

Indie alles op die 2 katrolle dieselfde sou wees en net die wrywing verskil behoort die maak met die minste wrywing die verste te gooi.

Ek sou se centrepin --- omrede die spoel omtrek groter is en met elke draai meer lyn vrygelaat word, meer lyn teenoor minder wrywing

( die laaste is net wat ek dink)

Brakkanjan

Senior Member
Simen baie dankie vir jou antwoord, alles wat jy se maak vir my sin en ek dink jy slaan die spyker op die kop.

Ek dink ook bv. dat jy verder sal cast met 'n shimano baitrunner as bv. 'n no-name brand.

My een pel het my meegedeel dat hy sy centre-pins polish met stoep polish dat hulle sommer so blink (net voor hy nuwe lyn opsit) : Ook vir die rede dat daar dan min tot amper geen wrywing is nie.

Simen

Sealiner

Een van die geheime van die vergooiers is om die spoele te "polish" voor hulle gooi.

Bly om te kon help

Brakkanjan

Senior Member
Ek is maar 'n bangbroek as dit kom by goeters op 'n katrol sit soos bv. stoep-polish. Weet nie of dit die katrol dalk kan beskadig nie ;)

Enigma

Moderator
Ek het saam met Johan Beukes by Moolman gehengel en die vis was WYYYYYYYYYYYYYYYYD. Hy het met sy Shimano 10,000 end Nitehawk met 4oz gewigte gehengel. Ons het sy laaste 2 goeie (nadat die polisie manne styf getrek is) met insulasie "tape" vas ge"tape"

Ons het die lyne toe later met 'n linemate afgemeet 216m met die Baitrunner en 237m met die Centerpin. Ja die centerpin kan verder gooi maar met al die issues met 'n center pin van lyn wat afspring, spool los en vas knip vir gooi, die lyn op guide, die baie stadige inrol wat tot gerei verlies lei en hengeltyd inkort op jou 8 ure dag is dit nie rerig 'n opsie om meer te oorweeg.

Hoe die lyn opgerol word en die dinamiek van die lyn se loslaat met die gooi beinvloed ook die gooi afstand. Met die stadig in en vinnig uit met die XTEA and XTR veroorsaak dit dat lug onder die lyn ingesuig word en die volgende laag lyn al begin loslaat.

Hoe groter die spoel, hoe groter die omtrek, hoe meer lyn vrygelaat word per draai.

My Antega 6000 met 'n spoel groter as die Shimano 10,000 is my voorkeur vergoei katrol vir balans tussen spoel grote vs katrol gewig. dan gebruik ek ook shimano 10,000 op 9' tot 14' stokke vir spoed van inrol en vinnige spoel ruil

Simen

Sealiner
Brakkanjan, ek dink een van die belangrikste aspekte van ver gooi met jou gerei is om seker te maak jou katrol en stok pas bymekaar.

Let biejie op hoe verskillende baitrunners teen verskillende hoeke op 'n stok in rigting van die eerste ogie pas.

Jy wil 'n katrol he wat indien jy 'n reguit lun deur die middel van die spoel trek dit in die middel van die ogie gaan.

Sodra dit teen 'n effense hoek staan rol die lyn tydens gooi onegalig af ( skuur meer aan een kant van spoel) -- weereens meer wrywing

Een van 2 dinge-- (pas die katrol by die stok aan) of( pas die stok by die katrol aan.)

wykie

Senior Member
Hi manne nou is ek eers deurmekaar ek wil oor gaan na gte 6000 of gte8000 bait runners van center pins hoe moet ek die nuwe lyn opsit?

Brakkanjan

Senior Member
Ek sit my lyn se tol op 'n skroewedraaier wat ek in my vice vasdraai. Ek gebruik dan my loomis stok wat 'n 13 voet tweestuk is en katrol dan die lyn teen 'n middelmatige spoed op.

Wat belangrik is, is dat die lyn styf moet wees ten alle tye. (Dit is die maklikste manier as jy alleen is)

My pa het my ook destyds vertel om jou hele stok te gebruik en die lyn deur al die ogies te laat hardloop as jy lyn opsit. Hy glo dat dit beter geplaas word op jou katrol.

Ek doen dit al my jare van hengel so en het nog nooit moeilikheid gehad nie.

Ek doen dit dieselfde manier as ek lyn op 'n centrepin sit, reguleer net die lyn met my duim soos met 'n multiplier. Ek rol die lyn hier stadig op omdat ek dit so eweredig moontlik probeer plaas. Weer hou die lyn styf.

Van die hengelwinkels het masjiene wat die lyn op jou katrol kan plaas teen billike pryse
Hoop dit help ;)

Skuimkop

Sealiner
Dit help ook nie jou katrol gooi groot 'loops' af as jou eerste oogie klein is of te naby aan jou katrol is nie maar dit kom weer in dat die balans tesun jou stok en katrol reg moet wees. 

Jake the Snake

New member
Ek mag dalk nou anal of sarkasties klink maar maak dit nou regtig saak oor watter katrol by jou stok pas en watter nou nie by jou stok pas nie?.....::rofl:

Aai manne...so...wat julle manne nou vir my se is dat as die XTEA shimanos by my stok pas moet ek hulle gaan koop ten duurste instede om nou `n relatiewe goed koop outjie soos `n spinner tactics of `n WAFT katrol te koop.....Nee manne ek weet darem nou nie....
Daar is wel `n paar katrolle wat spesific gemaak is vir spesifieke doelle soos bit pit's en so aan maar oor die algemeen is meeste van die baitrunner gemaak om by enige oewer hengel stok te pas. So nee as jy dink om oor te gaan na baitruner toe Wykie is die shimanos definitief the way to go. Ek het vir my twee GTE 8000C's gekoop en is glad nie spyt daar oor nie

Ek dink wel wat saak maak is die manier hoe jy jou lyn jou spool sit. Dis definitief waar jy gan afstand verloor as jy dit nie reg doen nie... en ja ek stem 100% saam met Simen dit het al te doen met friction. Maar daar is wel `n paar tricks of the trade wat `n mens daar kan doen. Soos byvoorbeeld om jou leader knope so klein as moontlik te maak en deur dat waneer jy jou leader op rol seker te maak dat die eind punt van jou leader aan die onderkant van jou spool is as jy dit oprol.....ens.

Ek dink wel dat ek die polish ding probeer klink na goeie raad daai en as `n mens dit nie gaan probeer nie sal jy nooit weet nie!

wykie

Senior Member
nou het ek julle hulp nodig
Toe ek die katrolle gekoop het het die ou vir my gese ek kan 7 pond lyn opsit en 300mt op n spoel kry maar ek het sopas 600mt op een spoel gekry.
my vraag is dus wat se sterkte lyn gebruik julle 7 pond of 10 pond of wat????

Skuimkop

Sealiner
Daai stats behoort op die kant van jou spoele te wees. Klink nie vir my reg dat jy 600 meter op 'n Shimano 6000 GTE kry nie.