help needed????Equipment

jonathanw

Member
Greetings guys

I would just like your guys opinions or expertise on this matter.

I went a few weeks ago went to fish at  oranjeville resort (Vaal) using my 2 new okuma tournament pro 12 ft  (schalk van breede signiture series rated 2-4 kg lines) with okuma epix v2 55 baitrunners with 4 kg xx line and 8kg maxima leaders ,using a m1 mushroom sinker on a rietvlei rig with size 0.8 diachi hooks , i got run after run but was never able to set the hook right and kept missing every fish. I noticed the composition of the bottom was just mainly rocks . Could this affect the trace or is there something wrong with my reels retrieve ratio or is that rod's action to soft or was the line to strechy-to get a proper hook set ? I was fishing at a range of about 110m + I never had a problem with my old rods -shimano alivio 12ft 3.5lb test curve until they got stolen:swear!!!!!

Please give me some guidance???

Waldok

Senior Member
It's hard to think that the rods caused the problem. I am not an expert at all. Did the line break or did the rig come out fine, minus the fish?

It could be that the hooks got blunt due to the rocky area, but it's difficult to say. If you got reel run's, I don't think the line could be to stretchy (it was a tight line to begin with) and don't think the rod was to soft if the loss of fish occured all the time.

But as I said, I am no expert. Give it another go and see if there is a pattern that repeats itself.

jonathanw

Member
Hi, Waldok

Thanks for the reply , ya the rigs came out fine everytime but, every time the reel ran i would give it 4-5 seconds and then give a firm strike- feel a bit of resistance, keep the tension up then it would go slack and the hooks were still sharp ,if felt as if the rods did not have enough back bone to drive the hook in properly ? Come to think about it i used a large stevenson floatie with 2 mielie pips covered almost completely with sweet dough- do you think i did not expose the hook tip enough by overloading the hookwith bait ?

Waldok

Senior Member
That could be. It can happen that the hook does not stand "proud" enough for it to set. But swd is soft enough, but the floatie and mielie pips could be the issue. And you say LARGE floaties !!! Have you fished that way before? I mean with the big baits?

Jan Viljoen

New member
Funny had much the same problem last weekend at spitskop different gear though, missed about 8 runs. I suspect that my bait runners was to loose, the moment I tightened them a bit the problem seemed to go away

Don't know what does the experts say

Cheers

Jan

Brakkanjan

Senior Member
I had Okuma Baitrunners for 5 years that I used without any problems. The only reason why I replased them was because I wanted reels with spare spools. I gave them to my father-in-law and I am sure that they will bring him many good fishing experiences.

I havent fished Oranjeville in years, but the last time I went there I lost quite a few traces. (2008)

Maybe old line in the water?

Check your traces, how long are the hooklines?

Okuma is great. ;)

hippo

New member
Verskeie faktore veroorsaak dat mens vis verloor.  Aspekte waaroor ons beheer het, is die volgende:

Hoeke

Hengel altyd met goeie kwaliteit hoeke.  Bekostigbare kwaliteit hoeke is “Super Hooks” asook die “Fear None” reeks.  Maak seker dat hoek punte altyd skerp is, veral as daar op klipperige bodems gehengel word.  Onthou ook dat die grootte van die hoek in gedagte gehou moet word wanneer jy die vis speel.

Maak seker hoeke is "na-binne" gesnel, maw die lyn moet aan die binnekant van die hoekogie uitkom.

Aas aanbieding

Indien daar bv. Met ‘n lang wit deeg agter ’n floatie of wurm gehengel word, mag dit wees dat die vis eerder die deeg as die aas op die hoek optel – sit slegs deeg aan en maak hoek aas effens kleiner.  Onthou dat die hoekpunt altyd "oop" moet wees ten einde 'n goeie hakvermoeë te verseker.

Voer

Maak seker dat jou voer blus en die voerbol nie voor die vis se neus rondswaai terwyl dit gespeel word nie – dit sal verseker daartoe bydra dat vis verloor word.

Grootte van sinker

Ek is geneig om een of twee hoek groottes groter te hengel, bv. no. 1 of 2 i.p.v. ’n 0.8 indien ek met ‘n groter sinker moet hengel.  Dit verseker ’n beter hak vermoë, veral met ‘n groter sinker wat ‘n kleiner hoek dalk makliker kan loswikkel.

Lengte van hoeklyne

Ek het al menige kere ondervind dat, (veral in die winter) wanneer vis traag is om te byt, dit beter is om jou hoeklyne so 3-5cm langer te maak (en selfs dunner – 0.17).  Die vis is traag om te byt, vreet nie die voer so aggressief soos in die somer nie en gee die langer (en dunner) hoeklyn die vis ‘n beter kans om die aas behoorlik, op te tel.

Stroppe

Indien vis verloor word a.g.v. watergras of ander obstruksies, kan die boonste hoek afgehaal word, ten einde te verseker dat die vis wat gehak is makliker deur die gras of obstruksie, gespeel kan word.

Rem op katrol (sterkte van "baitrunner")

Dis 'n algemene probleem dat mens met 'n "baitrunner" hengel wat hopeloos te sag gestel is.  Onthou, die vis moet homself kan haak teen die rem.   'n Goeie maatstaf is om die lyn aan die voorpunt van die stok (terwyl dit op die mikke lê) met die hand te trek.  Die stokpunt moet darem effens buig teen die rem as die lyn met die hand getrek word.

Kan nie glo dat daar met jou stokke en katrolle 'n fout kan wees nie.

Hoop dit help

Skuimkop

Sealiner
Come to think about it i used a large stevenson floatie with 2 mielie pips covered almost completely with sweet dough
O Well there's your problem. lol hehehe

Nee op 'n ernstiger nood, ek kan nie sien hoe 'n 8/0 hoekie al daai aas kan op hê en nogsteeds genoeg uitsteek om 'n hook-up te bewerkstellig nie. Die ander ding is ook dat jy sê die bodem was klipperig en gewoonlik maar nie altyd nie is Karps wat op klipperige bodems vreet se lippe harder as Karps wat bv van silt of modder bodems af vreet so die hoek kon hier ook nog meer gesukkel het om te set.

Ek stem saam met Hippo wat great info gegee het om groter hoekies met langer hoek lyntjies te gebruik. Jy kan ook met groot sukses in sulke gevalle die haas oortjies metode gebruik om die bietjie groter Karps te target.

hippo wrote:
Lengte van hoeklyne

Ek het al menige kere ondervind dat, (veral in die winter) wanneer vis traag is om te byt, dit beter is om jou hoeklyne so 3-5cm langer te maak (en selfs dunner – 0.17).  Die vis is traag om te byt, vreet nie die voer so aggressief soos in die somer nie en gee die langer (en dunner) hoeklyn die vis ‘n beter kans om die aas behoorlik, op te tel.
Enigma gave me this advice a couple of months ago. I had hooklengths that was a bit to short...about 10-11cm. I increased this with just a cm or two and presto, my problems were over. He attributed it to the fish not being in the mood to feed aggresively and thus only taking it into their mouths as far as the hook snoot allows it and then the fish gets hooked very faintly in the surface parts of the lips (ie. not solidly through the lips or in the mouth). The rest what hippo wrote is spot on as well. And I would agree with what waldok said that the bait presentation might also have affected the hook-up.

jonathanw

Member
Hi,guys

Would just like to thank you guys for the input ,really appreciate it!

I think all the factors you guys mentioned had a part to play in my situition-i was making dumb mistakes in all the excitement ,next time i will evaluated things more carefully and strategically. I have already learned soo much  from SEALINE,it is the best angling community and resources portal in S.A hands down!!!

Until next time TIGHT LINES!!!!:cool:

Waldok

Senior Member
Die baitrunner wat te sag gestel is maak BAIE sin. Dit het al n paar keer met my gebeur dat ek n reel run kry en as ek die stok optel is die oukie weg !! Ek kan nou se ek het ook nou ietsie geleer, want ek het gedink hoe sagter die baitrunner, hoe makliker hardloop die vis daarmee....maar, die vis gaan in elk geval hardloop omdat hy die hoek in sy mond voel, en sodra hy begin hardloop met n stywer baitrunner, dan haak hy homself....Alhoewel ons almal weet n vis het nie bene om te hardloop nie...LOL !!

fighterjock

New member
Ek het n soortgelyke ondervinding tydens die SA Meesters toernooi gehad twee weke gelede. Ek het my hoeklyne net van 10cm na 12 cm verander en het groter hoeke, #2 Diichi"s gebruik ipv 0.8"s. Het nie weer een vis gemis!! Defnetief nie die stokke nie, hengel self met die Okuma's

ASG

New member
Probeer die volgende:

Draai jou baitrunner vas en sit die stok op sy mikke.

Vat nou n vis skaal en haak hom deur die clip swivel op jou voorslag.

Kry n vriend om die skaal te trek tot op 1/2kg en maak jou baitrunner los tot jy voel hy begin "free spool"

Jou baitrunner sal dan op n 1/2kg gestel wees en dit is meer as genoeg om n vis te haak as hy op hol gaan.

Waldok

Senior Member
Dankie ASG vir daai tip. Ek het nou nie n skaal nie, maar as ek n halwe kg karpie of muddie vang, sal ek hom sommer gebruik...LOL !!!

NJRichter

New member
Be careful that you do not strike to hard. if the fish are small, hook pulls are a big posibility. You say that you feel the fish for a short while and then the fish is off which is a good sign of a hook pull. I stopped using very small hooks as well. Because they are sometimes very thin they also cause hook pulls. Also don't retrieve the fish to quick as this might also cause problems.