Grinders

Dafishking

Senior Member
Morê vriende ek is bietjie opsoek na help ek het laas maand vir my 2 okuma tournament pro stokke gekoop en wil nou graag vir my 2 grinder katrole aanskaf enige iets in die R150 tot R300 klas en wat ten minste so 250 tot 350 meter lyn kan vat. Verkieslik ñ 4500 size ek het al bietjie na die okumo's op die internet gekyk maar hulle wys nie sommer die pryse nie. Het na die okumo longbow gekyk. Enige help asb. Dankie

PI

Senior Member
Hi I have the Okuma 650 II, for about three years now and had no problems.

I paid R250 for one. Check the Bankangler for specials as you live in CT. Ask them to post it for you if you dont have stock locally.

PI

Dafishking

Senior Member
Baie dankie vir die reply's julle nog net een ding die okuma 65 is die 65 die size van die katrol en is die sizes die selfde as jou see grinders, 6500 surf grinder is nogal ñ groot meneer. Baie dankie vir die help.

PI

Senior Member
Nee jissie ek het nie idee oor die sizes storie nie...:)

Watter dikte lune wil jy opsit. 0.25, 0.28 etc etc?

Laat my weet dan sal ek gaan kyk watter diktes lyn die katrol vat.

PI

Dafishking

Senior Member
Ek sal seker nog enige dikte tussen 0.25 tot 0.30 try hierdie din lyntjies is maar nog baie nuut vir my die huise langs die rugby veld moet maar hulle vensters met planke toe maak waneer ek gaan begin gooi oefen. Baie dankie vir die rond kyk wardeer dit baie.

CARP1

Sealiner
Ive got 2 Longbow's that I use on my 10ft VXR's.Lovely little reel.Cant remember the size,but will have a look tonight and let you know tomorrow.

Dafishking

Senior Member
Thanx guys i got me the longbow 65 and dam it is nice reels with the front and rear drag system. Thank you for all youré input.

CARP1

Sealiner
Same as mine.Ive got no complaints with them.

I had 2 Gillfox 50's.Got them a bit more than a year ago when I started getting new tackle.Only paid R250 each,and they are big mothers.Huge line capacity.Anyway,they have bothe seen their backsides within the year.Goedkoop koop is duur koop.

Have a look around in fishing magazines.There are some seriously good specials floating around on Shimano's.In my opinion still the best reel money can buy.

Naruto

Sealiner
You can pick up Shimano DL6000 reels for R550 each these days. Worth a look if you want the baitrunner feature. I am going to get myself the Daiwa Opus 6000 reels next year. Not a baitrunner, but can fish long range and it has a front drag.

CARP1

Sealiner
I got myself 2 of the DL6000's 2 weeks ago.Really looking forward to fishing with a proper reel again.