Red Roman - Pringle / Hangklip

BulkCarrier

Sealiner
Can somebody give me some ideas where the reefs are. I want to go for
some cray off the kayak and maybe a Roman as well. Lekka mix grill on the
braai for sunday.

I have a finder , so I just need general directions or some GPS points.

Hear say will also work to give me an idea of where to go.

Cheers Rudolph

white pointer

Senior Member
if you go to hangklip through pringle bay there is a nice bay to get some crays, i was there not to long ago and a boat came out with a few roman that was caught in the bay

BulkCarrier

Sealiner
That's where we get our crays if the wind is lekka.

I will go and search for them. You didn't see how far our or in which direction ?

I normally search for roman on reefs 13m and deeper.

white pointer

Senior Member
these guys were sitting in the middle of the bay in about 10m of water they had about 15 hotties and they had 4 nice romans but as i said it was right in the middle of the bay, they didnt have nets in the water but, only targeting fish

stinkmossel

Sealiner
ek het so paar jaar terug daar gaan kreef duik. in hangklip. ek het n skool witmosselkrakers gesien, en skool belman, kolstert en wilderperd. hulle het in n skeur gele, helder oordag, water was so 1,5meter diep! die kabeljou is dieper en die hotties is oral in die bamboes. die roman en stompneus is op die dieper riwwe.

BulkCarrier

Sealiner
Klink goed. So ek sal somma oral waar ek gaan 'n aasie in die water sit. As ek een van elk van die spesies kry wat jy gesê het kan ek 'n lekker mix grill maak sondag.

Wat sal die beste aas wees. My hotties and roman vang ek gewoonlik op gesoute mossel.

stinkmossel

Sealiner
ja, dit sal werk, maar sardyn is maar great ne. tjokka werk ook vir die rooi vis. en moenie skaam wees om te tjum nie.