Plastics for kayak drifting

Cobus Blouberg

Senior Member
Targeting grunter and cob.

I have done extensive searching on Sealine and other sites, but no single dropshot or general plastic stands out, nor do I find a preferred set-up of way of rigging it.

I and some other Sealiners have been doing a bit of a 'research project' - just an excuse to go fishing more often, some say - on drifting, bait and hook configurations.

Details of this experiment can be found at http://www.sealine.co.za/view_topic.php?id=40294&forum_id=1

I want to add artificial baits to this, any comments or suggestions.

Same questions would probably apply as to circle hooks, etc.

TOE 007

Sealiner
why not try a Carolina rig , you know like the Bass guys do , or normal sliding trace , but pop a Bass hook on and rig weedless , i reckon theres no harm in going this way , and the camoworm will work fine ....
my 2 c

Cobus Blouberg

Senior Member
Lekker TOE 007 - got one on Youtube, and I have been using bass hooks sometimes. Weedless the way to go here, quite a bit of drift grass around.

Camo not working too well here (Yet), hence the enquiry - camo normally being my 'staatmaker' or goto option.

TOE 007

Sealiner
Kool Cobus , try hom !!

Of even dalk daai prawn jobbies , die hele weedles ding maak dit nogal n goeie option. dink ek ...

Cobus Blouberg

Senior Member
TOE 007 wrote:
Kool Cobus , try hom !!

Of even dalk daai prawn jobbies , die hele weedles ding maak dit nogal n goeie option. dink ek ...

Feite - veral met die bass hoek, wat so dun en erg skerp is. Tot die stompneusies kry deurgebyt.

Maar OK, die 'soft plastic' hou nie lank nie...

Anyway, water te koud nou in die lagoon, seker maar die sneeu water uit die berge uit. Visse kan seker nie hul bekke oop kry nie, bibber te veel!

TOE 007

Sealiner
Cobus Blouberg wrote:
TOE 007 wrote:
Kool Cobus , try hom !!

Feite - veral met die bass hoek, wat so dun en erg skerp is. Tot die stompneusies kry deurgebyt.

Maar OK, die 'soft plastic' hou nie lank nie...

Anyway, water te koud nou in die lagoon, seker maar die sneeu water uit die berge uit. Visse kan seker nie hul bekke oop kry nie, bibber te veel!

hoe lyk die water situasie , ek hoop en bid regtig daar is so ligte vloed , dat al die riviere kan oop spoel , veral de mond .

By de mond is die Stompies net so lastig met vis aase !