Howzit all fhishing fundies, I am very new to t

Griphon123

New member
Howzit all fhishing fundies,

I am very new to this site (and to surf fishing as a matter of fact) but slowly learning how things work. Thanks first of all for the whealth of info on here, I have now about 50 printed pages of strops, rigs, presentations and areas to try and it will be going with me to St Lucia in Desember haha. I was wondering if anyone could tell me what fish this is caught it at Cape Vidal on Lobster.

Attachments

• fish.jpg
    fish.jpg
    28.4 KB · Views: 238

PH

Senior Member
:welcomesea:

I notice you've waiting for answers re St. Lucia. It will come. !!

I think its a Wrasse you got there.

PH

Senior Member
Griphon123 wrote:
Thanx PM,

Yeah im already getting over excited to get to the beach and stil 11 days to go. ::S

Sealine is maar stil oor naweke omdat die meeste ouks visvang. Gewoonlik is daar baie meer aktiwiteit gedurende die week in werks-ure LOL

(PH)

PH

Senior Member
You can also search for St lucia on sealine. There are mountains of info. on this venue

Griphon123

New member
Ek kom agter dis maar stil maar dis ok nie haastig nie, ek sit by die werk so het genoeg tyd om voor die rekenaar te sit haha.

Yes im doing alot of reading about st lucia and vidal and hopefully will be more successful this year. Do you maybe have any advice on bait, want to know how to catch ghost crab, is it legal to do at nite with a koekblik, and also about prawn in the estuary is it allowed to catch them there? 

PH

Senior Member
Ek (probeer) vang vis van 'n ski af. (kayak). As jy in St Lucia kom, kry KZN Wildlife se boekie oor die kollekteer van aas by hulle kantore. (Jy het seker 'n lisensie). Ek dink it is toelaatbaar om ghost crabs te vang met 'n blikkie, maar die tackle shops in St. Lucia kan sal meer inligting kan gee oor prawns. Hulle weet waarskynlik meer van die regulasies as Kzn Wildlife self.

Sterkte - en vat die kamera saam!!

:welcomesea:Welkom....hoop jy is 'n bloubul...? Ja dit help ook nie eers meer om rugby naweke te kyk as jy nie kan gaan visvang nie...kan nie meer wag nie... 3 Desember ry ek Angola toe

Griphon123

New member
Ja eks n volbloed bul ondersteuner, nou gaan die sharkies my seker vanni wal in die sloot in help haha. Angola dit klink lekker sal ook eendag daardie trip wil maak, wil nou deesdae net visvang nie meer werk nie :wfish

Griphon123

New member
hahahahaha aggge neeeee het so gedink ja.

MMMmmmmmmmmmmm wonder of daar karp en baber in die revier is
))

Hierdie site is regtig gr8 en goeie ouens ook....partykeer.

Geniet dit daar in warm SA ek gaan nou slaap sneeu al heeldag in rusland:ifishin

Griphon123

New member
Thanx for the welcome guys.

PH paar pics van Rusland nogni visgevang hier nie maar miskie een van die dae.

Werk inni winter.

Attachments

• DSC01012.JPG
    DSC01012.JPG
    25.7 KB · Views: 173

Drop_shot

Senior Member
Welcome to sealine
welcome211.gif

Nice cleaning girls...Do they do fish as well?

trd.playa

New member
Hey mate.. i think you caught yourself a parrot fish... loves rocky places.

part of the rock cod family. caught a few myself in the south coast. very wide range of colours..