Barbel weight calculator

100% African

Senior Member
Hi

does anyone know how to get the weight of a barbel with its measurements... i know it will only be a rough estimate, but would still be better than a guestimation... i know there's an equation for bass, any one know if there's one for barbel?

thanks

DWB

Sealiner
You take a scale, weigh it then measure its length, then the equation is as follows:

Weight X Length/Length = Weight...:)

Marthin

Sealiner
basically if your head can fit in it's mouth you have one that beats mona lisa. It's about all that's important to me.

misguide

Senior Member
You calculate as follows:

Length of the whiskers x Diameter of mouth, then divide by length and multiply by 3.173

:fst:

Hannes101

Sealiner
Dit gan nooit oor hoe groot baber jy al gevang het nie dit gan oor die een wat al klein kinderkies en honde gevang het en wat met 'n staal dropper deur die kop vas gepen was toe hy die eerste keer gevang en 5 keer met 'n 9mm gekiet was en nogsteeds weg gekom het. Die een wat se kop net net in 'n krywa sal pas. Wat menigte hengelaars al gehaak het en gesien het die ding het sulke geel oee soos 'n leeu.

ek soek daai baber wat rondswem met die staal dropper.

Marthin

Sealiner
Hannes as jy hom kry laat weet my hy het nog 2 12/0's van my en so 100m ski rope wat hy afgebreek het!!!