Fanie ek gaan lui wees en copy , paste lol
Habitat has not been studied well. Adults prefer deep pools of larger rivers, where rock or overhanging vegetation cover is present. Juveniles are common in riffles. They also thrive in impoundments (Impson 2001). Biology is also poorly studied. Adults are omnivorous, feeding on bottom dwelling invertebrates and algae (Skelton 2001). Juveniles feed on zooplankton and small aquatic invertebrates. Breeds in late spring, when water temperatures exceed 20°C, and schools of adults migrate to deep (1 to 1.5 m) riffles and spawn. Spawning was observed in late morning. Fecundity is high with 2.5 kg captive females yielding about 100,000 eggs (Smith 1987). Spawns successfully in impoundments, with spawning occurring over gravel and rocky beds in shallow water (Impson 2001). A genetic study based on mitochondrial DNA cytochrome b of the Berg and Breede populations indicated little variation between these two river systems (Impson and Bloomer 1999).
Fanie nie om enigsins ombeskof te wees nie , Eks betrokke by natuurbewaring aan die flora kant waar ons al heelwat spesies soos die Erica Verticilata aangeplant het nadat daar vermoed is dit is uitgesterf . As almal negatief was teenoor die projek sou dit tans slegs n plant of twee in Kew gardens wees , maar die toegewydheid van vele mense is daar n hele klomp "sites" waar die plant nou groei .
Indien daar positief n projek aangepak word met die nodige steuning van die regering sowel as die publiek sal en kan die voortbestaan van die bedreigde spesies verseker word
Dis my 2c omdat ek al gesien het wat gedoen kan word met die nodige bystand van die publiek