Anyone have advise on fishing the breede by kayak?

christob

New member
HI I seriously considered this for a while - even mounted a scotty on my expidition canoe... I must say I had some second thoughts after hearing that the Zambesi has bumped several boats (hard) while going after grunters that are hooked...would really not like to end up in the water with a hungry Zambi around.

I do know there are some guys paddling from Infanta to Lighuis bankie to catch cob and other edibles...

Cheers

Taukie

New member
Eish!!

Also not convinced that this is the best idea I ever had. Will give it some thought...

Thank you

JG Swart

Senior Member
The Zambies are in the river for may years now.
My grandad cauht some of them when he was still a yungster.
Never was there a direct reported attack on humans, boats or kayaks.
They do get smarter and hang arround boats to take the fish of the line.

For the guys that wants to start up kayaking and are still scared of sharks. Dont be.
Rather be afraid at night in your home. Bigger chance of an attack.
Ask Karools here on sealine how he got over his fear for sharks. He is a big kayak fisherman now.

Taukie

New member
JG, Thank you for the reply.

I stay in Gauteng and couldn’t agree more. Still it is something in the back of your head that is difficult to shake.

I am going to Infanta from the 21 Dec – 3 Jan.

Do you know anyone kayak fishing the area over this period?

Would love to fish with someone that knows the river well.

Further, do I need to certify/register my kayak if I want to fish the river only? Not going out to sea though.

Cheers

JG Swart

Senior Member
Just need fishing licence.
There are a few guys on yaks that fish witsand in that time.
Just keep eye out and follow them.

christob

New member
HI Guys - I agree the sharks have been there for a few decades already but they did not previously bump the boats.  Several local fisherman has reported the sharks coming under the boat to get the grunter and bumping the boat so hard that some of them sat down on the deck.

Johnny Swart

New member
Desember is daar ouens van Worcester wat met yakke vang op die see van Infanta af. Hulle doen gewoonlik goed.Wat Breederivier betref ja vanmiddel Desember af is hier haaie nienet zambesis nie.In mense heugnis was hier nog nooit n haai aanval nie. Dit kan wel more gebeur.Stories loop rond van haaie wat bote stamp en bote oppas..Geen haai kan stil le en asemhaal nie , hy moet beweeg,sovan stil le en n boot oppas glo ek nie.en mak haaie nog minder.Elk geval in al die ander riviere is haaie ,Breederivier se haaie isnet bekend gemaak ,voor tv programme hier gemaak is oor haaie het niemand gekla nie en almal het geswem in die rivier , nou het almal n storie oor haaie.Komen geniet jou met jou yak,maar wees versigtig.

Johnny Swart

New member
Desember is daar ouens van Worcester wat met yakke vang op die see van Infanta af. Hulle doen gewoonlik goed.Wat Breederivier betref ja vanmiddel Desember af is hier haaie nienet zambesis nie.In mense heugnis was hier nog nooit n haai aanval nie. Dit kan wel more gebeur.Stories loop rond van haaie wat bote stamp en bote oppas..Geen haai kan stil le en asemhaal nie , hy moet beweeg,sovan stil le en n boot oppas glo ek nie.en mak haaie nog minder.Elk geval in al die ander riviere is haaie ,Breederivier se haaie isnet bekend gemaak ,voor tv programme hier gemaak is oor haaie het niemand gekla nie en almal het geswem in die rivier , nou het almal n storie oor haaie.Komen geniet jou met jou yak,maar wees versigtig.

Taukie

New member
Hi Johnny

Baie dankie vir jou terugvoer. Ek sien baie uit om die rivier te hengel, was nog nooit daar nie.

Ek het baie vrae oor die area veral Infanta se kant. Met Google sien ek baie paaie na die rivier vanaf die groot pad Infanta toe. Kan ek enige pad vat water toe om te gaan vang of is die eienaars moeilik wat dit betref?

Hoor graag van jou

Johnny Swart

New member
By Infanta is n sleephelling direk in die see. Vir die rivier is daar n slip by Moddergat. Die afdraai word duidelik op die hoofpad gemerk.Kontak my gerus vir nog vrae en of inligting